Tulang Belakangku

Tinggalkan Jejak Ampa Kat Sini Supaya Senang Si Gadis Sorban Nak Menjejaki Ampa (^^,)~~

Monday, December 17, 2012

Mendidik Anak-anak


Renungan bersama...


1) Jangan pukul anak dari lutut ke atas.



2) Jangan gunakan tangan/anggota tubuh kita untuk memukul anak kerana nanti anak jadi bertambah degil, nakal dan sukar dikawal.



3) Rotan/pukul anak di telapak kakinya. Secara saintifiknya, ia ada kaitan dengan refleksologi dan merangsang ke bahagian otak.

...Sabda Rasulullah s.a.w. :-

“Berguraulah dengan anak kamu kala usianya satu hingga tujuh tahun. Berseronok dengan mereka, bergurau hingga naik atas belakang pun tidak mengapa. Jika suka, geletek, kejar atau usik anak asalkan hubungan menjadi rapat. Selepas tujuh hingga 14 tahun, kita didik dan ajar, kalau salah pukullah dia (sebagai pengajaran)”



4) Mulakanlah hidup anak anda dengan nama panggilan yang baik. Nama panggilan yang kurang baik akan menyebabkan anak anda malu dan merasa rendah diri.



5) Berikan anak anda pelukan setiap hari. Kajian menunjukkan anak yang dipeluk setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ yang lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk.


6) Pandanglah anak anda dengan pandangan kasih sayang. Pandangan ini akan membuatkan anak anda lebih yakin diri apabila berhadapan dengan persekitaran.



7) Berikan peneguhan setiap kali anak anda berbuat kebaikan. Berilah pujian, pelukan, ciuman, hadiah ataupun sekurang-kurangnya senyuman untuk setiap kebaikan yang dilakukannya.


8) Janganlah mengharapkan anak anda yang belum matang itu melakukan sesuatu perbuatan baik secara berterusan, mereka hanya kanak-kanak yang sedang berkembang. Perkembangan mereka buatkan mereka ingin mengalami setiap perkara termasuklah berbuat silap.



9) Apabila anda berhadapan dengan masalah kerja dan keluarga, pilihlah keluarga.


10) Dalam membesarkan dan mendidik anak-anak, janganlah sesekali mengeluh. Keluhan akan membuatkan anak-anak merasakan diri mereka sebagai sesuatu beban.


11) Dengarlah cerita anak anda kerana cerita itu tidak akan dapat anda dengari lagi pada masa akan datang. Tunggu giliran anda untuk bercakap. Ini akan mengajar anak anda tentang giliran untuk bercakap.



12) Tenangkan anak anda setiap kali mereka memerlukannya.


13) Tunjukkan kepada anak anda bagaimana cara untuk menenangkan diri dan mereka akan menirunya.


14) Buatkan sedikit persediaan untuk anak-anak menyambut hari lahirnya. Sediakanlah hadiah hari lahir yang unik walaupun harganya murah. Keunikan akan membuatkan anak anda belajar menghargai. Anak-anak yang datang daripada persekitaran yang menghargai, akan belajar menghargai orang lain.


15) Kemungkinan anak kita menerima pengajaran bukan pada kali pertama belajar. Mereka mungkin memerlukan kita mengajar mereka lebih daripada sekali.


16) Luangkanlah masa bersama anak anda di luar rumah, peganglah tangan anak-anak apabila anda berjalan dengan mereka. Mereka tentu akan merasa kepentingan kehadiran mereka dalam kehidupan anda suami isteri.


17) Dengarlah mimpi ngeri anak-anak anda. Mimpi ngeri mereka adalah begitu real dalam dunia mereka.


18) Hargailah permainan kesayangan anak anda. Mereka juga dalam masa yang sama akan menghargai barang-barang kesayangan anda. Elakkan daripada membuang barang kesayangan mereka walaupun sudah rosak. Mintalah kebenaran mereka sebelum berbuat demikian.



19) Janganlah membiarkan anak-anak anda tidur tanpa ciuman selamat malam.


20) Terimalah yang kadangkala anda bukanlah ibu bapa yang sempurna. Ini akan mengurangkan stress menjadi ibu bapa.


21) Jangan selalu membawa bebanan kerja pejabat ke rumah. Anak-anak akan belajar bahawa kerja pejabat selalunya lebih penting daripada keluarga.


22) Anak akan menangis untuk melegakan keresahan mereka, tetapi kadangkala cuma untuk sound effect sahaja. Bagaimanapun dengarilah mereka, dua puluh tahun dari sekarang anda pula yang akan menangis apabila rumah mula terasa sunyi. Anak-anak anda mula sibuk mendengar tangisan anak mereka sendiri.



“Anak-anak ibarat kain putih. Ibu bapa lah yang mencorakkannya
menjadi yahudi, nasrani atau majusi”

Kajian GS #1 ^^


99% pelajar sekolah
suka mendengar ayat di bawah ini:
l
l
l
l
l
l

V

(1) "Cikgu ada mesyuarat"

(2) "Cikgu tak datang"

(3) "Cikgu pergi kursus"

(4) "Cikgu ada hal"

(5) "Cikgu suruh buat kerja sendiri"


Kihkihkih.. Aku pun sama jerrr..... 2x5 jugakkk.. ^^

Wednesday, November 21, 2012

Nak Kawen Pun Susah Ka??

KAHWIN HANTARAN MURAH ♥
☞ Ish! Murahnya hantaran dia, ni mesti bakal menantu dia sengkek ni!

KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥
☞ Ish! Mahalnya? Nak jual ke anak apa?! Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.

KAHWIN UMUR MUDA ♥
☞ Ish! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat benda tak baik ni. Ntah-ntah dah ada isi kot!

KAHWIN DI LEWAT USIA ♥
☞ Ish! Dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen. Kesian, tak laku kot!

KAHWIN MAJLIS KECIL ♥
☞ Ish! Ni majlis kahwin ke ape? Kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sikit!

KAHWIN MAJLIS BESAR ♥
☞ Ish! Besarnye majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!

BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA.

Monday, August 13, 2012

Trilogi Cinta 2 - Update Info Tayangan


On Air : 6 September 2012
Setiap Khamis & Jumaat
10 malam di TV1


- S . A . B . A . R -

(^_^)


~~ Gadis Sorban ~~

Sunday, August 12, 2012

Aku Tak Hilang Laaa...

Assalamualaikum..

Tudiaaaaaa.....lama gila aku biaq blog ni bersarang..
Kalau tanam pokok pelam, dah blh mkn apa.. haha..

Title kali ni : Aku Tak Hilang Laaa...
Haaa...betoi la aku xhilang..
Aku masih ada kat sini..
Cuma mendiamkan diri seketika..

Hmmm...sepanjang aku mendiamkan diri ni..
Banyak sangat pengalaman baru yg aku kutip..
So..banyak benda aku nak kongsi dgn ampa..

Tapi masa betoi2 mencemburui aku..
Asyik xdan saja..

Nak kata busy study, x mungkin..
Dok membilang hari nak konvo ja ni..

Busy pasai apa pun aku xtaw..
Tapi boleh kata tiap2 hari aku ada ja kerja nak buat..
Kadang2 sampai xsempat nak rehat..
Letih gilaaaa kot......

Apapun, Alhamdulillah..
Aku panjatkan rasa syukur ke hadrat Illahi..
Aku masih diberi peluang bertemu Ramadhan..

Walaupun minggu depan dah nak raya..
Aku tetap nak ucap "Selamat Berpuasa" kpd semua..
Semoga Ramadhan kali ni memberi 1001 keberkatan..
InsyaAllah..

Sampai kat sini dulu aku nak coret kali ni..
Nnt ada masa, aku kongsi pengalaman2 aku tu..
Jumpa dilain siaran ya..


~~ Gadis Sorban ~~

Wednesday, May 30, 2012

Lagi.. Lagi.. dan Lagi..


Selamat Pagi Semua........
Hari ni nak balik kampung..
Jommmmmm.........

(^_____^)

~~ Gadis Sorban ~~

Monday, May 28, 2012

Download OST Trilogi Cinta

Waaaaaaa........... sangat1000xxxxx hepi hari ni..
Tengok Gadis Sorban senyum lebaq  (^______^).. hehe..
Hepi x terkira ni.. infiniti........ huuuhhhhhhh....


Jom kita kongsi ke'hepi'an Gadis Sorban bersama-sama..


Dengan ini Gadis Sorban nak maklumkan..
Kepada sesiapa yg memang gila dan fanatik dengan Trilogi Cinta mcm Gadis Sorban..
Ampa boleh la download OST Trilogi Cinta dengan klik lagu2 kat bawah ni..


l
l
l
l
V


Julfekar & The Stringers - Melakar Rindu

Siti Nurhaliza feat Kris Dayanti - Tanpamu

Kris Dayanti feat Siti Nurhaliza - Dalam Diamku

Nora - Gelisah

Rifhan - Langkahku


Waaaaa......bahagianya hati.. hahaha.. i'm so happy lorrrr.. :)
Hepi sampai keluaq ayaq mata.. sungguh mengharukan.. T_T


Sesapa yg x suka, sila muntah.. hahaha.. wekkkkkk.... :p


Sesapa yg se'geng' dgn Gadis Sorban, ayuh kita sama2 nantikan kemunculan Trilogi Cinta 2 pulak yang dijangka akan muncul di kaca TV bulan 6 ni.. huhu..


Dengar cerita, Abg Bad jadi hero utama pulak.. ehem2.. apa la cerita Abg Bad dgn Seha tu kannn?? Gadis Sorban pakai tidoq x lena la lepas ni.. nampaknya TV kat rumah tu akan jadi hak milik Gadis Sorban la.. haha..


Abg Bad oh Abg Bad.. lalala.. ~~


(Erkkkk....sebenarnya lagu2 ni dah lama, cuma Gadis Sorban baru terpikaq nak download.. mcm tu kira fanatik ka?? hahaha.. ok tiba2 rasa mcm muka dah semakin tebal.. well ada aku kesah?? haha.. ok nak tutup muka dan cau cin cau......!!!! bye.. :p )


"SALAH DI MATA KALAU TAK NAMPAK, SALAH TAFSIRAN KALAU TIDAK DI NILAI"



~~ Gadis Sorban ~~

Gadis Berbisik ... =)

Tuhan...
Aku tidak perlu seseorang yang sempurna...
Untuk mendampingiku...
Aku hanya ingin seseorang...
Yang dapat menjadi pelengkap kekuranganku...
Membuat aku merasa 'ada'...
Membuat aku tersenyum...
Dan berkata 'Aku beruntung memilikinya'...



Sunday, May 27, 2012

Gadis Berbisik ... =)

Jangan terlalu berharap 

kepada seseorang itu 

kekal manis selamanya

 sedangkan coklat yang paling manis pun

 ada tarikh luputnya.. 

 

Gadis Berbisik ... =)

Mengapa manusia gemar 

mencetuskan pertelingkahan 

sedangkan manusia itu sendiri 

dilahirkan hasil dari

sebuah kemesraan...

 

Wednesday, May 23, 2012

Sangat Jeles Dengan Kamu T_T

Semalam buka2 fb ja, keluar pic ni..
Oh noooo..... nangis sambil guling2.. T_T

Kenapa???? Kenapa????

Ok.. aku 'sangat jeles' dgn Zira..
Imran Ajmain tuuuuuu.....
Oh noooo..... T_T


Tapi xpa.....
Aku masih 'setia' dgn Yus Waisar..... haha.. (^_^)



Hanya mampu bermimpi disiang hari..


~~ Gadis Sorban ~~

Wordless Wednesday


Dammmmmm.... malam ni bermood gedik.. hahaha..

~~ Gadis Sorban ~~

Ohhh... komen pulak laaa... :)

Kali ni aku nak tersengih bagai kerang busuk.. 
Hahaha..



Ohhh..... aku makin tak sabar menanti Trilogi Cinta 2..

~~ Gadis Sorban ~~

Ohhh... like... ^^

Ohhh.... cuba tengok sapa yang like komen Gadis Sorban..


Ohhh... sangatlah hepi hari ni.. 
hilang segala duka nestapa.. 
dunia.......lihatlah aku tersenyum kembali.. 
hahaha..


~~ Gadis Sorban ~~

Sunday, May 20, 2012

Diam - Lufya Omar

video

Ohhhh.... sangat suka lagu ni.. ^^

~~ Gadis Sorban ~~

7 Petala Cinta

video

~~ Gadis Sorban ~~

Saturday, May 19, 2012

Coretan Malam Yang Suram 2

Meskipun lidahku melontarkan kata-kata kemaafan..
Namun sejujurnya hatiku masih belum dapat memaafkan kamu..
Lantaran hatiku penuh kelukaan yang amat memedihkan..




Erkkkk....malam ni bermood sedih.. T_T
Terkenang kisah lama..

~~ Gadis Sorban ~~

Coretan Malam Yang Suram


Kalau aku rasa cantik, akan aku kata cantik..
Kalau aku rasa hodoh, akan aku kata hodoh..
Aku tak kisah apa orang nak kata..
Apa orang nak fikir..
Janji aku tau apa aku rasa dan apa aku percaya..
Tak suka, tak apa..
Letih nak jaga hati orang..
Sampai apa yang pahit di lidah terpaksa ditelan demi mereka..





~~ Gadis Sorban badmood T_T ~~

Friday, May 18, 2012

Senyuman Itu..........



Hanya dengan senyuman...
Kau luluhkan hatiku...
Hanya dengan senyuman...
Kau perlihatkan dunia kepadaku...
Hanya dengan sebuah senyuman itu...
Kau berikan aku kesedaran...
Begitu indah cerita hidupku dengan senyumanmu...


~~ Gadis Sorban ~~

Monday, May 7, 2012

Yus Waisar Zaman Muda-muda


video

Nenjiaaaaaa...... Yus Waisar zaman muda2..
Hikhikhik.. terjumpa video ni tadi.. terus upload..
Minat punya pasai kannn...... apa pun sanggup.. hahaha..
Tapi xtaw la ni lagu apa.. Irma pun baru berjinak2 time ni..
Jom layan....... lalala ^^

~~ Gadis Sorban ~~

Sunday, May 6, 2012

Yus Waisar Balas Komen Aku La.. Hikhikhik..


Aku diuji Allah 2,3 minggu ni..
Tapi Alhamdulillah, dalam menempuh ujianNya, aku masih dpt merasa sedikit kegembiraan..
Bahagianya bila artis kesayangan aku balas komen kat fb.. sejuk hati.. hahaha..


Ampa nampak dak Encik Yus Waisar pesan apa kat aku??

Haha.. dia pesan :
"Sebaiknya harapan itu diletak khusus untuk 'sesuatu' yg diyakini akan mucul suatu hari nanti, berbanding mensia-siakan perletakannya pada 'sesuatu' yg dah nyata tidak menghargai. Insyaallah kamu akan memahami nikmatnya dan semakin bersemangat meneruskan hidup. Kerana hanya Allah yg memahami doa hamba2nya."

Ohhh... terharunya aku.. T_T
Rasa mcm dapat nyawa baru..
Makin bercambah pulak perasaan suka aku kat dia.. hikhikhik..


Terima kasih Encik Yus Waisar..
Tak sabar menanti Trilogi Cinta 2..
Saya peminat setia Abg Bad lorrr.. hihihi..

Doa saya semoga kamu terus success dalam bidang seni..
Dengan bakat yg ada dalam diri kamu, saya yakin kamu boleh pergi jauh..
Saya akan terus menyokong kerjaya kamu..

Hepi sikit hari ni..... (^_____^)


~~ Gadis Sorban ~~

Thursday, May 3, 2012

Bidadari Kayangan?? Hihihi..

Salam Penyayang...


Ehhh???? hehehe.. 


Hari ni aku dgn rumet naik kenderaan ni :



Menuju ke tempat ni :




Dan terus 'tersinggah' di kedai ni :



Erkkkkkk.... untuk apa???


Jeng.. jeng.. jeng..


Nantikan kemunculan bidadari kayangan..


Wekkkkkkk.........


Hahaha..


Sekian..


~~ Gadis Sorban ~~

My Sis - Edy Si Murai (^___^)


Salam..

Apa motif gambar diatas?? hahaha..
Sebenarnya hari ni adik aku - Edy, ada interview kat USM..
Interview kos mcm aku jgk - Social Work..
So tetiba rasa nak mengumpat dia kat sini.. dushhhhhhh..

Alkisahnya mak kami mcm xbpa setuju Edy mtk kos ni.. (bkn xrestu k...) 
Mak lebih suka kalau Edy sambung pendidikan..
Ya mak.....kami faham keinginan mak tu..
Mak cikgu.. so mesti la mak nak anak2 mak turut sama mewarisi pekerjaan mak.. hihihi..

Aku dgn adik no.2 - Nana, dah lepas masuk U dan xsambung pendidikan pun..
Aku amik Social Work.. Nana amik Geoinformatik..
(erkkkk..sebenarnya xamik pn, tapi dah dpt, p ja la.. lalala..)
Aku dgn Nana taw mak kecewa sbb kami xsambung pendidikan..
Maafkan kami mak.............. T_T

Sebab tu la mak nak sgt tengok adik aku yg sorang ni jadi cikgu..
Nak tunggu adik bongsu - Mamat, lambat lagi la jawabnya..
PMR pun xlepas lagi..
Dan Mamat tu xnampak langsung ciri2 nak jadi cikgu..
Dok belek laptop ja 24jam.. haishhhh.......
 
Kesian mak kannnn.....
Nak buat mcm mana mak.. kami dah usaha, tapi xdak rezeki..
Lagipun, kami xrasa kami blh jadi cikgu yg btl2 cikgu.. huhuhu..
Apapun, mak xpernah halang dan sentiasa bg restu walau bidang apa sekalipun kami teroka..
Terima kasih mak..
Sayang mak extra.. hehehe.. :)

Kepada Edy, tahniah kamu dah berjaya lalui interview tadi dgn baik..
Kamu dah usaha bersungguh-sungguh tanpa bantuan aku..
Nnt interview TESL buat lagi terbaik..
Aku xkisah dan xterasa hati pun kalau kamu tolak Social Work..
Semoga kamu dapat menunaikan impian mak..
Itu yg paling penting.. hihihi..

Sekian..
~~ Gadis Sorban ~~

Wednesday, May 2, 2012

Jawapan Untuk Ida Comei ^^

Salam...

Errr...lama x update kan??
Kesibukan la konon2.. hahaha..

Ok la kali ni nak jawab soalan cepumas dari Blog Ida Comei.. hihihi..
Lama dah Ida soh jwb, tapi maaf ya, xberkesempatan.. huhuhu..


Sebelum tu, nak bg syarat2 utk entry ni.. antaranya :
>> Tak boleh tag orang yang sama..
>> Harus meletakkan syarat2 ni di entry..
>> Pastikan mereka semua tahu mereka sudah di'tag'..
>> Ceritakan 11 perkara tentang diri anda sendiri & bkn orang lain..
>> Jawab semua soalan yg diberi oleh manusia yg tag anda itu, dan selepas itu anda pula kena mencipta 11 soalan lain untuk org lain yang anda ingin tag..


So.....ni la soalan2 Ida dan jawapan2 Gadis Sorban :


Soalan Ida nombot 1:
Apa perkara yang boleh buat anda pening kepala?

Jawapan Gadis Sorban :
Errrrr.......hutang dengan Allah ada yg x dibayar lagi..


Soalan Ida nombot 2 :
Watak fantasi apa yang anda nak jadi?

Jawapan Gadis Sorban :
Hmmm....Chibi Maruko Chan boleh?? sbb ada nilai2 kekeluargaan dan sgt comei..


Soalan Ida nombot 3 :
Apa perkara paling nakal pernah anda buat sepanjang hidup anda?

Jawapan Gadis Sorban :
Banyakkkk.. saya mmg sangat nakal.. hahaha.. tapi yg paling nakal time kecik2 dulu :
1. Gunting rambut adik sampai botak.. pastu dia balas balik dgn cucuh bunga api kat pipi saya.. huahuahua.. padan muka.. dah la esok tu nak raya.. raya la dgn parut dipipi.. grrrrrr..... hodoh.. @_@
2. Bakar topi kaledar sampai terbakar lalang2 tepi rumah sampai jiran2 siap nak panggil bomba.. api marak gila.. tapi xpa.. sekurang2nya tidur malam tu xdak nyamuk.. hahaha..



Soalan Ida nombot 4 :
Ciri-ciri pasangan pilihan? Kenapa?

Jawapan Gadis Sorban :
Bertanggungjawab.. bila ada rasa tanggungjawab, secara xlangsung, dia akan bertanggungjawab keatas segala-galanya termasuk tanggungjawab kpd diri sendiri, keluarga, isteri, anak-anak, ibu bapa, adik beradik, masyarakat, agama, bangsa, nagara dan sbgnya.. waaaa....bahagia...... (^______^)


Soalan Ida nombot 5 :
Kalau anda ada anak, apa nama yang anda nak berikan? Kenapa?

Jawapan Gadis Sorban :
Lelaki - Adam - xtaw sbb apa.. mmg suka nama ni dari kecik2 dulu.. hehe..
Perempuan - Zulaikha - sbb mengingatkan sy kpd sorg kenalan down syndrom yg cute..


Soalan Ida nombot 6 :
Anda percaya manusia itu unik? Sebab?

Jawapan Gadis Sorban :
Yappp.. manusia mmg unik.. sebab saya pun lain dari yang lain.. hahaha..


Soalan Ida nombot 7 :
Apa perkara yang dapat menggembirakan anda?

Jawapan Gadis Sorban :
Melihat mak, ayah dan adik2 bahagia.. ^^


Soalan Ida nombot 8 :
Bila anda rasa anda sangat tenang dan hepi?

Jawapan Gadis Sorban :
Solat...... T_T


Soalan Ida nombot 9 :
Apa kemahiran yang paling2 anda expert?

Jawapan Gadis Sorban :
Kemahiran membodek adik bongsu.. hihihi.. dia selalu termakan pujuk rayu saya.. well...kakak kesayangan kannn..... dushhh.. dushhh..


Soalan Ida nombot 10 :
Adakah anda pernah terlibat dengan cinta?

Jawapan Gadis Sorban :
Errrr...cinta manusia?? pernah jgk la.. zaman hidung dok berhingus dulu kala.. hahaha.. cinta alam sekitar sejak azali.. hikhikhik..


Soalan Ida nombot 11 :
Berapa lama anda amik masa nak jawab soalan ni?

Jawapan Gadis Sorban :
Errr...dekat2 sebulan agaknya.. hahaha..


Ok.. la ni, Gadis Sorban nak mintak Jue dan  Mah pulak jwb soalan2 seperti dibawah.. hikhikhik..


1. Apa nama manja ampa dan kenapa?
2. Makanan apa paling susah nak telan?
3. Pengalaman manis sepanjang Form 6?

4. Sapa pemegang rahsia terbesar dalam hidup ampa? hihihi..
5. Ampa suka pantai ka air terjun?
6. Berapa bajet utk kawen? haha..
7. Hello Kitty dgn Shin Chan, mana lg comei?
8. Ampa kaki shoping atau tidak? kenapa?
9. Pandangan ampa tentang - takdir ?
10. Sepanjang dok kat U, apa aktiviti paling best ampa pernah lalui?

11. Mandi sehari bopa kali? huhuhu..




Sekian..
~~ Gadis Sorban ~~

Friday, April 6, 2012

Lagu-lagu Menggamit Kenangan Aku T_T



Tiara - Kris

Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan...
Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan...
Seakan bisa ku sentuh peristiwa semalam...
Di malam pesta... engkau bisikkan..
Kata azimat ditelinga...

Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah...
Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata...
Engkau... jauh meniti puncak menara gading...
Yang menjanjikan... hidup sempurna...
Tapi aku hanya... tunduk ke bumi...
Hidup tertekan...

Jika kau bertemu aku begini...
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi...
Dipenjara... terkurung terhukum...
Hanya bertemankan sepi...
Bisakah... kau menghargai...
Cintaku yang suci ini...

Oh tiara... pedihnya...
Dapatkah kau merasakan...

Jika kau bertemu aku begini...
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi...
Dipenjara... terkurung terhukum...
Hanya bertemankan sepi...
Bisakah... masih bisakah...
Engakau hargai cintaku lagi...

Oh tiara... pedihnya...
Dapatkah kau merasakan...
Oh tiara.. pedihnya...
Dapatkah kau merasakannya...
Tiara... ohhhooo...



Masih Aku Terasa - Gersang

Sejenak... aku dikejutkan...
Bersama... ombak cinta luka...
Perpisahan... melanda kita...
Hanya kerna... peristiwa itu...

Kiranya... takdir mengizinkan...
Inginku... kembali padamu...
Meneruskan... cinta yang lalu...
Kerna engkau.. yang aku sayangi...

Akanku simpan... kenangan cinta kita...
Yang tak akan terpadam selamanya...
Kehangatan cintamu... masih aku terasa...
Seperti baru semalam kita berpisah...

Tangisan... sedu dihatiku...
Menahan... kepedihan ini...
Sendiri aku... mengenangkanmu...
Hanya engkau... yang aku sayangi...

Akanku simpan... kenangan cinta kita...
Yang tak akan terpadam selamanya...
Kehangatan cintamu... masih aku terasa...
Seperti baru semalam kita berpisah...

Akanku simpan... kenangan cinta kita...
Yang tak akan terpadam selamanya...
Kehangatan cintamu... masih aku terasa...
Seperti baru semalam kita berpisah...

Akanku simpan... kenangan cinta kita...
Yang tak akan terpadam selamanya...
Kehangatan cintamu... masih aku terasa...
Seperti baru semalam kita berpisah...



Disaat Aku Mencintaimu - Dadali

Mengapa kau pergi...
Mengapa kau pergi...
Disaat aku mulai mencintaimu...
Berharap engkau jadi kekasih hatiku...
Malah kau pergi jauh dari hidupku...

Menyendiri lagi...
Menyendiri lagi...
Disaat kau tinggalkan diriku pergi...
Tak pernah ada yang menghiasi hariku...
Disaat aku terbangun dari tidurku...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencintai dirimu...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencinta...

Menyendiri lagi...
Menyendiri lagi...
Disaat kau tinggalkan diriku pergi...
Tak pernah ada yang menghiasi hariku...
Disaat aku terbangun dari tidurku...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencintai dirimu...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencinta...

Semoga... engkau kan mengerti...
Tentang... perasaan ini...
Maaf... ku telah terbuai...
Akan indahnya cinta...

Maaf... sungguh ku tak bisa...
Untuk... kembali padamu..
Maaf... ku telah terbuai...
Akan indahnya cinta...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencinta...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencinta...

Aku... inginkan dirimu...
Datang... dan temui aku...
Kan ku katakan padamu..
Aku sangat mencinta...



Sob..sob..sob.. taip sambil nangis.. huhuhu.. T_T
Aku x blh dengar lagu2 ni lelama.. blh jd gila..
Byk sgt kenangan..  
Arghhhhhh......... nak jerit kuat2.. 
Ya Tuhanku.. Engkau mengetahui segalanya..  

~~ Gadis Sorban ~~

Sunday, April 1, 2012

Aku Suka Kaler Merah

Tadi boring2, so aku try la wat benda alah ni kat fb..
Lihat apa hasilnya :


Waaaaaa.....xsangka plk fb ni mcm taw2 ja aku minat kaler merah..
Aku baru ja memupuk minat kat kaler merah dlm setahun yg lepas.. hahahhh.. boleh ka cmtu???
Purse.. jam tangan.. getah ikat rambut.. cadar.. dan lain2.. semua kaler merah..
Tapi dlm bab pakaian, aku langsung x berani nak pakai baju kaler merah p tempat ramai org..
Tetiba rasa menonjol pulak.. hahaha.. x suka semua tu.. aku low profile..

Aku bkn nak percaya atau yakin dgn apa yg diramalkan tu..
Cuma ada la sikit2 mcm diri aku.. semua tu kebetulan ja kot.. 
Kan x baik kita percaya benda2 mengarut cmni..
Yang paling x betoi sekali, ada ka patut dia kata aku cute..
Hahahahaha.. nak gelak besaq dah la ni.. sgt2 x betoi doe..
So ampa2 sekalian jgn dok percaya benda alah ni noo.. huhu..

Yang penting, tarikh lahir aku..
03/08/1989 ka 08/03/1989 ???
Ce teka.. hahaha..

Sekian..
~~ Gadis Sorban ~~