Tulang Belakangku

Tinggalkan Jejak Ampa Kat Sini Supaya Senang Si Gadis Sorban Nak Menjejaki Ampa (^^,)~~

Monday, January 24, 2011

Hanya Pada Mu Ya Allah

Ya Allah, 
jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin, 
jika aku jatuh cinta
jagalah cintaku padanya 
agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah, 
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta dunia

Ya Rabbana, 
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya 
agar tidak berpaling pada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati, 
jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang 
yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah, 
jika aku rindu
jagalah rinduku padanya 
agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu

Ya Allah, 
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya bermunajat 
di sepertiga malam terakhirmu

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang 
menyeru manusia kepada-Mu

Ya Allah, 
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku 
pada cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepada-Mu

Ya Allah,
Engkau mengetahui 
bahawa hati-hati ini telah berhimpun 
dalam cinta pada-Mu
telah berjumpa pada taat pada-Mu
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu
telah berpadu dalam membela syariat-Mu
kukuhkanlah Ya Allah ikatannya
kekalkanlah cintanya
tunjukilah jalan-jalannya
penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu
yang tiada pernah pudar
lapangkanlah dada-dada kami 
dengan limpahan keimanan kepada-Mu 
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu

No comments:

Post a Comment