Tulang Belakangku

Tinggalkan Jejak Ampa Kat Sini Supaya Senang Si Gadis Sorban Nak Menjejaki Ampa (^^,)~~

Tuesday, January 31, 2012

Nasihat Ayah

Alkisahnya beberapa hari lepas aku dgn adik dok sembang2 dgn ayah..
Pastu saja la nak uji..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku tanya ayah : 

"Ayah.....kalau la satu hari nnt kami keluaq umah pakai cmni.. xpa dak?? pakai baju kurung x ketat.. nampak ayu.. sopan.. cuma x pakai tudung ja.. hehe.."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Pastu adik aku menyampuk :

"Kalau pakai cmni pulak?? pakai tudung elok2.. tapi baju ja ketat sket2.. baru style.. ok dak??"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nak taw ayah jawab apa?????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ayah jawab :

"Kalau ampa perasan ampa dah cantik sangat, ampa pakai la cmtu.."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hohoho.. begitu mendalam dan bermakna sekali kata-kata ayah..
Walaupun jawapan simple.. nampak mcm x serius.. 
Tapi aku taw secara xlangsung ayah bg nasihat kat aku dgn adik..
Terima kasih ayah..
Ayah dgn mak dah bg didikan secukupnya kat kami..
Kami akan jaga diri kami baik2..
Apa yg xelok dlm diri, kami akn cuba ubah pelan2.. InsyaAllah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

~~ Gadis Sorban ~~

No comments:

Post a Comment